Zazwyczaj rozpisuje się na temat spraw, które zalecam abyście wdrażali w swoje treningowe życie. Dzisiaj jednak przedstawię Wam kilka podstawowych rzeczy których jako kolarze nie powinniście robić!

  1. Nie przyjmuj wszystkich porad odnośnie treningu bezkrytycznie! I tyczy się to również tego co sam Wam opowiadam, każdy z nas jest człowiekiem i może się czasem pomylić. Szczególnie polecam krytycznie przysłuchiwać się standardowym zabobonom kolarskim!
  2. Nie bój się siłowni i ciężarów. Nie chodzi tylko o trening siłowy kończyn dolnych, poćwicz nad całym ciałem, ostatnimi czasy w tej kwestii sporo się u nas zmienia, cykliści mają coraz lepsze podejście do tematu siłowni, jednak nadal wśród znanych mniej lub bardziej kolarzy można zauważyć wykonywanie treningów, które z punktu widzenia ich formy nie mają najmniejszego sensu. Nie martw się, nie nabierzesz zbyt szybko masy, gdyby to było takie łatwe, kulturyści nie mieli by problemów 🙂
    3.jpg
  3. Carpe diem! Zamiast trenować z dnia na dzień nie mając pomysłu na to w jaki sposób osiągnąć progres zaplanuj skrupulatnie cały sezon z góry, później planuj poszczególne mikrocykle, przyniesie to o wiele lepsze efekty.
  4. Pożeranie ton węglowodanów. W naszym środowisku często i gęsto słyszy się o kluczowej roli węglowodanów w diecie, oczywiście jest to w pewnej części racja, węgle z punktu widzenia wytrzymałościowca są bardzo ważne, jednak nie zapominaj o białku i tłuszczach, które w Twojej diecie mają również ogromne znaczenie. Zjedz czasem coś innego niż makaron z pesto 😉
    4
  5. Zaniedbywanie ogólnorozwojówki. Niestety, przykro mi to stwierdzić ale kolarze są upośledzeni ruchowo, i to bardzo. Piszę to z perspektywy kolarza i trenera, widzę to u siebie, u podopiecznych i u znajomych zawodników. Problemy z kręgosłupem są normą, brak odpowiedniego mobility to standard.
    2
  6. Łupanie kilometrów. Powoli już odchodzi się od schematu robienia przez zimę i wczesną wiosnę samych tlenowych treningów po 3-5h. Potrenuj czasem krócej i intensywniej również zimą. W szczególności jeżeli cały sezon masz zamiar ścigać się na mini to jakie korzyści w tej kwestii przyniesie Ci robienie kilku 5. godzinnych treningów w tygodniu?
  7. Trening do upadłego. Sporadycznie, wypada się upodlić na treningu ale napewno nie codziennie. Trening po którym nie czujesz że umierasz to też dobry trening.
  8. Marnowanie czasu. Trenujesz ciężko, masz na głowie rodzinę, dom, pracę i inne obowiązki, jeżeli nie masz odpowiednio dużo czasu i umiejętności do planowania treningów zleć to trenerowi, który poprowadzi Cię za rękę. Koszty nie są kosmiczne, porównywalne z paroma gadżetami do roweru, których mógłbyś sobie odmówić.
  9. Oszczędzanie na zdrowiu. Zdrowe odżywianie jest drogie? Wizyta u fizjoterapeuty kosztuje za dużo? Szkoda Ci pieniędzy na badania wydolnościowe, morfologię, regularne badanie serca? Zmień swoje podejście, zdrowie jest najważniejsze a sport nie zawsze niesie ze sobą same korzyści – czasami lepiej oddać się pod opiekę fachowców.
  10. Przerost formy nad treścią. Wybrałeś się na grupową niedzielną rundkę ale okazało się, że to bardziej pomiar przyrodzeń wszystkich obecnych zamiast mądre trenowanie. Tempo jest szaleńcze, z każdym kilometrem słabsi odpadają a Ty już ledwo dyszysz ale jedziesz w grupie – w tym momencie właśnie sobie odpuść. Znaj swoją wartość, rób treningi mądre, ścigaj się na zawodach nie na wspólnych „przejażdżkach”, nie przejmuj się gadaniem znajomych o Twojej słabiutkiej formie, po prostu „Just Do Your Job”.

Pobierz 5 gotowych treningów tlenowych na trenażer

Poznaj sposoby na budowanie strefy tlenowej podczas krótkich, urozmaiconych jednostek treningowych.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu obsługi newslettera oraz zapoznałem się z polityką prywatności Polityka Prywatności

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.

Wiele z podpunktów nadaje się na osobne wpisy i szczegółowe wyjaśnienia. Dajcie znać co Was najbardziej interesuje a zajmę się wtedy tematem dokładniej.

Pobierz 5 gotowych treningów tlenowych na trenażer

Poznaj sposoby na budowanie strefy tlenowej podczas krótkich, urozmaiconych jednostek treningowych.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu obsługi newslettera oraz zapoznałem się z polityką prywatności Polityka Prywatności

I will never give away, trade or sell your email address. You can unsubscribe at any time.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *